A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Gminy Michałowice





 Drukuj

13. POL/13 Wydanie decyzji o zastosowaniu ulg podatkowych: umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności

Wydanie decyzji w sprawie udzielonej ulgi z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego.

Kogo dotyczy

Osoby fizyczne i prawne.

Czas realizacji

1) Jeden miesiąc w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego,

2) Dwa miesiące w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej

Wymagane dokumenty

1. W przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej:

- wniosek o umorzenie, rozłożenie na raty lub odroczenie terminu płatności należności podatkowych,

- oświadczenie majątkowe,

- opinia GOPS o sytuacji materialnej i stanie majątkowym podatnika oraz członków jego rodziny,

- kserokopie zaświadczeń lekarskich,

- kserokopie odcinków rent i emerytur,

- kserokopie faktur, rachunków i innych dokumentów potwierdzających ponoszone wydatki.


2. W przypadku osób prawnych i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą:

- wniosek o umorzenie, rozłożenie na raty lub odroczenie terminu płatności należności podatkowych,

- rachunek zysków i strat za okres od początku roku do dnia złożenia wniosku oraz za analogiczny okres roku poprzedniego,

- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną, którego wzór określa załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 ze zm.),

- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie podatnik otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie zgodnie z art. 37 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. Z 2007r. nr 59, poz. 404 z późn. zm.).

Opłaty

Nie dotyczy

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Wójta w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późń. zm.)

Dodatkowe informacje

Organ podatkowy, na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może:

1) Odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,

2) Odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetki od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek,

3) Umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną.

Umorzenie zaległości podatkowej powoduje również umorzenie odsetek za zwłokę w całości lub w takiej części, w jakiej została umorzona zaległość podatkowa.

Szczegółowe informacje można uzyskać:

Nr pokoju: piętro I pok. 113

Sprawy podatkowe, telefon: (22) 350-91-91 wew. 6

Telefon bezpośredni: (22) 350 91 48

© 2024 Urząd Gminy Michałowice
aplikacja: 1.10.003.010, baza: 1.8.6.3
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce