SO/04 Wymeldowanie (obywatele Rzeczypospolitej Polskiej i cudzoziemcy)
                    Wymeldowanie z pobytu stałego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej lub cudzoziemca.                    
                    
                
                
                
                
                      Kogo dotyczy
- czynności wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać zgłaszając zameldowanie w nowym miejscu pobytu,
 - obywatel RP, który opuszcza miejsce pobytu stałego (jeśli nie melduje się jednocześnie w nowym miejscu zamieszkania) albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu, obowiązany jest wymeldować się,
 - zgłoszenia wymeldowania można dokonać osobiście albo przez pełnomocnika, w urzędzie lub elektronicznie (przez Internet),
 - za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu,
 - zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.
 
Czas realizacji
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego
Wymagane dokumenty
- wypełniony i podpisany formularz: (formularze do pobrania poniżej w zakładce "Załączniki"),
 - dowód osobisty lub paszport – do wglądu,
 - w przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
 - dowód osobisty pełnomocnika lub paszport (dowód osobisty lub paszport osoby, której dotyczy wymeldowanie nie jest wymagany),
 - wymeldowania można dokonać w formie elektronicznej, o ile osoba posiada Profil Zaufany na platformie ePUAP, certyfikat kwalifikowany albo e-dowód (dostęp do formularza elektronicznego na dole strony).
 
Opłaty
- za dokonanie czynności meldunkowych nie pobiera się opłat,
 - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu – 17,00 zł potwierdzenie dokonanej opłaty należy dołączyć do wniosku.
 - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika) 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu
 
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
 - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
 - Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
 - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
 
Dodatkowe informacje
Komórka odpowiedzialna:
Referat Spraw Obywatelskich
Nr pokoju:
parter - sala obsługi interesantów
Nr telefonu:
tel.: (22) 350 91 91 w. 2 (tel. bezpośredni: 22 350 91 02 (03, 04, 05)
Godziny pracy:
poniedziałek: 9.15-17.30
wtorek: 8.15-16:30
środa-czwartek: 8.15-15.30
piątek: 8.15-13.30