A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Gminy Michałowice





 Drukuj

10. POL/10 Wydawanie zaświadczeń o posiadaniu nieruchomości, gruntów rolnych, leśnych przez podatników

Wydanie zaświadczenia o posiadaniu nieruchomości, gruntów rolnych, leśnych.

Kogo dotyczy

Osoby fizyczne i prawne.

Czas realizacji

7 dni od daty złożenia wniosku.

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zaświadczenia wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej.

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o posiadaniu nieruchomości, gruntów rolnych, leśnych wynosi 17,00 zł.

Wpłaty można dokonać na rachunek budżetu: 89 1560 0013 2974 3402 9000 0001

lub w kasie urzędu:

poniedziałek: 9.15-17.00

wtorek: 8.15-16.00

środa-czwartek: 8.15-15.00

piątek: 8.15-13.00

w ostatnim dniu miesiąca: 8.15-12.00

Zwolnione od opłaty skarbowej są zaświadczenia o wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego, wydawane przez urzędy gmin właściwe do pobierania podatku rolnego.

Nie podlega opłacie skarbowej wydanie zaświadczenia w sprawach:

- alimentacyjnych, opieki, kurateli i przysposobienia,

- ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego, rent strukturalnych, ulg określonych w przepisach szczególnych dla żołnierzy niezawodowych i osób odbywających służbę zastępczą oraz ich rodzin,

- świadczeń socjalnych oraz w sprawach załatwianych na podstawie przepisów o pomocy społecznej, przepisów o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, przepisów o zatrudnieniu socjalnym oraz przepisów o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,

- nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.

Tryb odwoławczy

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późń. zm.)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późń. zm.)

Dodatkowe informacje

Organ podatkowy wydaje zaświadczenia na żądanie osoby ubiegającej się o zaświadczenie.

Zaświadczenie wydaje się, jeżeli: urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa lub gdy osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.

Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.

Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania wnioskodawcy.

Szczegółowe informacje można uzyskać:

Nr pokoju: piętro I pok. 112 i 113

Sprawy podatkowe, telefon: (22) 350-91-91 wew. 6

Telefony bezpośrednie:

obszar: Reguły, Opacz-Kolonia

pok. 112, tel. (22) 350 91 45

obszar: Michałowice-Osiedle, Michałowice-Wieś, Opacz Mała, Komorów-Wieś, Komorów-Osiedle, Sokołów, Suchy Las

pok. 113, tel. (22) 350 91 48

obszar: Nowa Wieś, Pęcice, Pęcice Małe, Granica

pok. 113, tel. (22) 350 91 47

© 2024 Urząd Gminy Michałowice
aplikacja: 1.10.003.010, baza: 1.8.6.3
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce