Zarządzenie Wójta w sprawie udzielonej ulgi z tytułu opłat za zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
19. POL/19 Umarzanie, odraczanie terminów płatności, rozkładanie na raty należności z tytułu opłat za zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków
Kogo dotyczy
Osoby fizyczne i prawne.
Czas realizacji
1) Jeden miesiąc w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego,
2) Dwa miesiące w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej.
Wymagane dokumenty
1. W przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej:
- wniosek o umorzenie, rozłożenie na raty lub odroczenie terminu płatności należności z tytułu opłat za dostawę wody i/lub zrzut ścieków,
- oświadczenie majątkowe,
2. W przypadku osób prawnych i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą:
- wniosek o umorzenie, rozłożenie na raty lub odroczenie terminu płatności należności z tytułu opłat za dostawę wody i/lub zrzut ścieków,
- sprawozdanie finansowe za okres 3 ostatnich lat podatkowych, sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości (rozliczeń podatkowych, informacji finansowych),
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną, którego wzór określa załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 ze zm.),
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie podatnik otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie zgodnie z art. 37 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. Z 2007r. nr 59, poz. 404 z późn. zm.).
Opłaty
Nie dotyczy.
Tryb odwoławczy
Na zarządzenie przysługuje skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.)
Uchwała Nr VII/47/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 15 czerwca 2011 r. w sprawie umarzania, odraczania terminów płatności, rozkładania na raty należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym, przypadających Gminie Michałowice oraz jego jednostkom podległym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów uprawnionych do udzielania ulg (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 142 poz. 4539 z dnia 08.08.2011 r.)
Dodatkowe informacje
Należności pieniężne mogą zostać umorzone w całości lub w części w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym.
Umorzenie należności pieniężnej, za którą odpowiada więcej niż jeden dłużnik, może nastąpić, gdy okoliczności uzasadniające umorzenie zachodzą wobec wszystkich dłużników.
W przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym można odroczyć termin zapłaty całości lub części należności pieniężnych, a także rozłożyć na raty płatność całości lub części tych należności.
Okres spłaty należności pieniężnej rozłożonej na raty nie może być dłuższy niż 12 miesięcy. W szczególnie uzasadnionych przypadkach można wyrazić zgodę na spłatę wierzytelności rozłożonej na raty na okres nie dłuższy niż 36 miesięcy.
Szczegółowe informacje można uzyskać:
Nr pokoju: piętro I pok. 105
Telefon bezpośredni: (22) 350 91 30