SO/18 - Udostępnianie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych oraz udostępnianie dokumentacji związanej z dowodem osobistym.
Kogo dotyczy
- Udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych uzyskuje się po złożeniu wypełnionego formularza wniosku lub po przesłaniu zapytania o informację o danych z ww. rejestru drogą korespondencyjną lub w formie dokumentu elektronicznego, na zasadach określonych w ustawie z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Wniosek lub zapytanie może złożyć osoba, która ma interes prawny aby otrzymać żądane informacje lub osoba, która ma interes faktyczny - w tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą musi wyrazić na to zgodę.
- Uprawnione podmioty (np. sądy czy banki) mogą wnioskować o udostępnianie danych dotyczących dowodów osobistych z Rejestru Dowodów Osobistych za pomocą e-usługi, w ramach której można złożyć elektronicznie wniosek o ustanowienie takiego dostępu, wskazać osoby do kontaktów technicznych i przekazać dokumentację techniczną do celów teletransmisji.
Czas realizacji
Do 7 dni od daty złożenia wniosku
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku,
- Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych/dokumentacji związanej z dowodem osobistym znajdującej się w posiadaniu tut. organu gminy (dołączenie do wniosku kserokopii dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych/dokumentacji - oryginały do wglądu).
- Uwiarygodnienie interesu faktycznego, w przypadku niewykazania interesu prawnego w otrzymaniu danych/dokumentacji.
- Dowód dokonania opłaty.
Opłaty
- Opłatę tę wnosi się na rachunek bankowy organu udostępniającego dane : Bank Spółdzielczy w Raszynie 16 8004 0002 2007 0009 0623 0001 z zaznaczeniem "opłata za udzielenie informacji o danych osobowych". Opłata ta stanowi dochód budżetu państwa.
- 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika. Składający wniosek lub pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty albo uwierzytelnioną kopię zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od dnia złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Tryb odwoławczy
Odmowa udzielenia informacji o danych osobowych następuje w drodze decyzji administracyjnej. Przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
Dodatkowe informacje
Komórka odpowiedzialna: Referat Spraw Obywatelskich
Nr pokoju: parter - sala obsługi interesantów
Nr telefonu:: 22 350 91 02 (03,04,05)
Godziny pracy:
poniedziałek: 9.15-17.30
wtorek: 8.15-16:30
środa-czwartek: 8.15-15.30
piątek: 8.15-13.30
Uwagi
Brak