A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Gminy Michałowice





 Drukuj

SO/18 - Udostępnianie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych oraz udostępnianie dokumentacji związanej z dowodem osobistym.

Kogo dotyczy

  1. Udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych uzyskuje się po złożeniu wypełnionego formularza wniosku lub po przesłaniu zapytania o informację o danych z ww. rejestru drogą korespondencyjną lub w formie dokumentu elektronicznego, na zasadach określonych w ustawie z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. 
  2. Wniosek lub zapytanie może złożyć osoba, która ma interes prawny aby otrzymać żądane informacje lub osoba, która ma interes faktyczny - w tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą musi wyrazić na to zgodę.
  3. Uprawnione podmioty (np. sądy czy banki) mogą wnioskować o udostępnianie danych dotyczących dowodów osobistych z Rejestru Dowodów Osobistych za pomocą e-usługi, w ramach której można złożyć elektronicznie wniosek o ustanowienie takiego dostępu, wskazać osoby do kontaktów technicznych i przekazać dokumentację techniczną do celów teletransmisji.
Wniosek można złożyć: https://www.gov.pl/gov/uzyskaj-dostep-do-rejestru-dowodow-osobistych

Czas realizacji

Do 7 dni od daty złożenia wniosku

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku,
  2. Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych/dokumentacji związanej z dowodem osobistym znajdującej się w posiadaniu tut. organu gminy (dołączenie do wniosku kserokopii dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych/dokumentacji - oryginały do wglądu).
  3. Uwiarygodnienie interesu faktycznego, w przypadku niewykazania interesu prawnego w otrzymaniu danych/dokumentacji.
  4. Dowód dokonania opłaty.

Opłaty

  • Opłatę tę wnosi się na rachunek bankowy organu udostępniającego dane : Bank Spółdzielczy w Raszynie 16 8004 0002 2007 0009 0623 0001 z zaznaczeniem "opłata za udzielenie informacji o danych osobowych". Opłata ta stanowi dochód budżetu państwa.
  • 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika. Składający wniosek lub pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty albo uwierzytelnioną kopię zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od dnia złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa

Tryb odwoławczy

Odmowa udzielenia informacji o danych osobowych następuje w drodze decyzji administracyjnej. Przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych

Dodatkowe informacje

Komórka odpowiedzialna: Referat Spraw Obywatelskich

Nr pokoju: parter - sala obsługi interesantów
Nr telefonu:: 22 350 91 02 (03,04,05)

Godziny pracy:

poniedziałek: 9.15-17.30
wtorek: 8.15-16:30
środa-czwartek: 8.15-15.30
piątek: 8.15-13.30

Uwagi

Brak
© 2024 Urząd Gminy Michałowice
aplikacja: 1.10.002.003, baza: 1.8.5.9
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce